Zapraszamy do udziału w szkoleniu „Podstawy pracy psychologicznej z pacjentem onkologicznym”

Szkolenie skierowane jest do psychologów, psychoterapeutów, studentów psychologii oraz kierunków bliskich, wolontariuszy, osób zawodowo zajmujących się pomaganiem, które w swojej pracy mają szansę spotkać się z pacjentami onkologicznymi.

Osoby dotknięte chorobą nowotworową mają specyficzne potrzeby oraz trudności, wymagające szczególnej pracy psychologicznej. Zależnie od etapu choroby, wieku, wykształcenia, standardu życia, możliwości realnego wsparcia emocjonalnego i behawioralnego dobieramy style i metody pracy. Szkolenie ma na celu zapoznanie z tą wyjątkową grupą pacjentów i ich potrzebami. Ma rozwinąć rozumienie tej specyfiki, rozszerzyć praktyczne kompetencje terapeutyczne, nauczyć doboru narzędzi oraz uwrażliwić na własne ograniczenia w tym zakresie.

Ramowy plan szkolenia:

Dzień 1
(Sobota 10:00-18:00 +przerwa obiadowa)

1.Specyfika diagnozy i leczenia – niezbędnik wiedzy medycznej do udzielania pomocy psychologicznej

2. Pacjent w obliczu choroby nowotworowej – emocje, potrzeby, możliwości

3. Interwencja kryzysowa a wsparcie długoterminowe – strategie pracy

4. Współpraca z systemem rodzinnym oraz wsparcie wspierających

5. Seksualność w chorobie nowotworowej

Dzień 2
(Niedziela 10:00-14:00)

1. Poszukiwanie znaczenia i sensu życia w nowych realiach

2. Zasoby i ograniczenia terapeuty w obliczu lęku egzystencjalnego

3. Zespół wypalenia zawodowego wśród pomagających pacjentom onkologicznym

Koszt: 550,00 zł

Promocja – 500,00 zł (przy płatności do końca stycznia 2020)

Prowadząca: Katarzyna Barbara Broda – psycholog, psychoterapeuta, psychoonkolog, trener umiejętności społecznych

Magister Psychologii Społecznej Uniwersytetu SWPS. Ukończyła również studia podyplomowe Trening i Warsztat Psychologiczny w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA, kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach TSR oraz Studium Coachingu International Coaching Federation. Dyplomowana psychoterapeutka z zakresu psychoterapii integracyjnej w Profesjonalnej Szkole Psychoterapii w Instytucie Zdrowia PTP, akredytowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Psychiatryczne. Odbyła staż specjalizacyjny w Pracowni Psychologii Klinicznej Wielkoposkiego Centrum Onkologii. Pracowała dla Ośrodka Pomocy Społecznej Warszawa Praga-Południe, Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie oraz Fundacji Aktywnej Rehabilitacji i Pracowni Rozwoju Osobistego. Obecnie przyjmuje w Centrum Edukacji Zdrowotnej oraz Ośrodku Psychoterapii w Warszawie.

Prowadzi psychoterapię indywidualną, konsultacje i wsparcie psychologiczne dla osób mających różne trudności życiowe: emocjonalne, społeczne, w relacjach, po traumach. Pracuje w nurcie psychoterapii integracyjnej a także metodą terapii krótkoterminowej z elementami coachingu. Prowadzi grupy wsparcia oraz warsztaty psychologiczne. Pomaga w zaburzeniach odżywiania, stanach lękowych, DDD i DDA. Specjalizuje się w pracy ze smutkiem, wstydem, chorobą i stratą.

Zapisy:
Centrum Psychoterapii Tu i Teraz